Code Review

Code Review. grupp 6

Efter att ha kollat på hur PlayerShip klassen så har jag kommit fram till att den övergripande objekthanteringen i projektet är väldigt bra. I jämförelse med vårt projekt som i nuläget inte alls är lika objekthanterat så gör det att koden i projektet är lättare att förstå. Men också smartare då det är lättare att hitta det ni behöver ändra på.

Det enda skillnaden jag kunde hitta(förutom att vår main jämfört med eran är gigantisk) var att vi använt oss av en Ientity klass som jag inte kan hitta i detta projekt. I den satte vi t.ex sf::RectangleShape rect och lät våra olika klasser ärva denna kod ifrån vår Ientity klass. På detta sätt slapp vi skriva in dessa olika rects i header filen för playership klassen. Om nu detta är smidigare eller kanske bara jobbigt sätt att lösa uppgiften för ert projekt kan jag inte uttala mig om.

Hursomhelst tycker jag att det ser bra ut och har inte några fler synpunkter.
MVH Tim Rojo

Code Review

Lämna en kommentar